Září ještě pořádně nezačalo a už nestíháme. V práci se to na nás sype, se školáky je třeba se po večerech učit a kromě hlídačů domácích úkolů se z většiny rodičů stávají profesionální taxikáři do všech zájmových kroužků. Do toho nějaká ta oslava narozenin, dušičky a Vánoce jsou za dveřmi. Jak se z toho aspoň pro tentokrát nezbláznit? 

Přiznejme si, že tohle se týká především nás žen. Bez urážky vůči mužům, ale děti, dárky, Vánoce, to jsou ve velké míře starosti navíc hlavně pro ženy. Také jste si ještě během prázdnin a dovolené slibovaly, jak to tentokrát všechno zvládnete v klidu? Hned první týden v září však už začal nabírat obrátky a v podstatě Vás úplně děsí, co všechno Vás čeká a kolik to bude stát? Asi tomu neunikneme, máme pro Vás ale pár tipů, jak se z toho aspoň pro tentokrát nezbláznit.

5 TIPŮ, JAK TENTOKRÁT NEPROPADNOUT SHONU

TIP č. 1: Hluboce dýchejte (1 minuta hned po ránu)

Ano, aspoň 1 minuta správného dýchání, protože to je něco, co my ženy tak nějak neumíme. Respektive, „nemáme na to čas“. Změňte to. Když se ráno probudíte, než naběhnete na standardní kolotoč, zcela vědomě zůstaňte 1 minutu ležet a věnujte ji svému tělu a hlavě. Předejdete tak bolestem i špatným pocitům. Jak na to?

Pohodlně si lehněte na záda, zkuste se uvolnit a zhluboka se nadechněte do břicha. A vydechněte. Hluboký nádech do břicha. A výdech. Soustřeďte se plně jen na to, jak jde Váš dech dovnitř a ven. A zkuste se takto soustředit, dokud to půjde. Stačí i jen pár dlouhých nádechů a výdechů a zjistíte, že se Vaše tělo krásně uvolnilo a mysl rovněž. A teď hurá do nového dne 🙂

 

TIP č. 2: Využijte svou představivost pro sebe (2 minuty ráno)

Vizualizace není neznámý pojem a přesto ji často používáme spíše k negacím. „Dneska to bude zase den…, ráno kolotoč, v práci to beztak nestihnu, odpoledne se budu honit, abych odvezla děti na kroužky a pak zase zpátky, pak nachystat věci na další den, a z celého dne nic nemám :(.“ Připomíná Vám tato věta něco? Kolikrát ji řekneme? Kolikrát si představíme hned ráno tu „hrůzu“, co všechno bude špatně? A co to zkusit jinak? Milujete filmy, kde je všechno na nic, nebo ty, které jsou pěkné?

Ráno, ideálně hned po uvolnění dýcháním, si v klidu přehrajte co Vás ten den čeká, ale házejte to rovnou do pozitivních představ, ať už se Vám to zdá reálné nebo ne. Dopřejte si zkrátka ráno svou pohádku.Např. „ráno vypravím děti, které všechno stihnou, v práci to dnes půjde tak nějak hladce, … atd.“. Nastavte si svůj vlastní den do vlastního módu. My jste tvůrci toho, co nás čeká. A my ženy dokážeme cokoliv. Jasně, ne vždy to vyjde na 100%, ale trénink dělá mistry. Chcete-li mít co nejhezčí den, dívejte se na něj hned od rána s co největším optimismem.

 

TIP č. 3: Pochvalte se.  (1 minuta ráno před zrcadlem)

No dobře. Uznávám, že když vylezu (i prodýchaná a optimisticky naladěná) z postele a mrknu do zrcadla, žádné fanfáry mi v hlavě nehrají. No, tak se hold trochu na sebe zašklebím a řeknu si „jsem mladá, krásná a úžasná“. Mozek do zrcadla nevidí. Prostě mu tu myšlenku tlačte, co to dá. Pomáhá to. Prostě ho ukecejte, je Váš, měl by poslouchat. 🙂 Všimněte si, jak výborně jde sebechvála mužům. V tomto se od nich máme rozhodně co učit.

 

TIP č. 4: Obelstěte svůj mozek (1 minuta cestou do práce)

Ne a ne se nakopnout do dobré nálady? Jezdíte do práce autem? Ideální místo na to zlepšit si náladu a obelstít svůj mozek, že jste vlastně úplně happy. Jak? Je vědecky dokázáno, že když se Vaše svaly ve tváři „usmívají“, tedy jsou použity k úsměvu, Váš mozek dostane impuls, že má mít radost. A tak používám jeden trik.

Cestou do práce (autem) si vložím na šířku úst propisku nebo tužku (tedy rty držím propisku na šířku tváře, samozřejmě si nedávám propisku dovnitř úst), čímž se má tvář chtě nechtě začne „usmívat“. Za prvé, zafunguje to vědecky ověřené, no a za druhé, když vidíte, nebo si představíte, jak se na takový výjev musí dívat řidiči v protijedoucích autech, lidi na zastávce …, tak Vás to většinou i rozesměje. Mise splněna :). Zkuste to. 

PS: V autobuse moc nedoporučuji, ale odvaze se meze nekladou. Čemu se však určitě vyhněte, je inkoustové pero. Modré fleky na tváři prostě nefrčí.

 

TIP č. 5: Bavte se v tzv. „mrtvém čase“ (10-15 minut denně – kdykoliv)

Každý z nás už měl někdy pocit, že se tak nějak zasekl. Nikam nesměřuje, nikam se neposouvá, jen je tak nějak lapen v povinnostech, práci a snaze to přežít. A každý z nás má zároveň během dne čas, kdy vlastně nic nedělá, jen na něco čeká. Na děti před školou, na zastávce na autobus, během reklamy v televizi (a toho času je)… Doporučuji zabít dvě mouchy jednou ranou. Mi to pomáhá. Jak?

Tzv. „mrtvý čas“ využívám k tomu, že studuju angličtinu zábavnou formou. Dělám si cvičení přes aplikaci v mobilu, nebo si čtu cizojazyčné články, které mě zaujaly, anebo koukám na komediální seriál v angličtině, ať už s českými nebo anglickými titulky. Proč? Tím totiž nemám pocit promrhaného času a naopak vím, že jsem se zase i jen během pár minut posunula někam dále. Každému může fungovat něco jiného, mi však funguje právě tohle. 

 

Nemusíte dělat velké změny! Upravte si jen pár minut denně!

Těmito jednoduchými pravidly se řídím už pár let. A věřte, funguje to. Všimněte si, že když využijete všech 5 TIPŮ, za celý den samy sobě cíleně věnujete jen 5 minut + 10-15 minut tzv. mrtvého času, který by Vám zase ze života tak nějak unikl. A dámy,… budete-li spokojené samy se sebou, bude šťastnější a klidnější i Vaše okolí. A hlavně, Vy budete ty, co nepropadnou všemu tomu shonu okolo. I těch pouhých 20 minut denně totiž bude JEN VAŠICH a Vy to budete vědět.

 

Milé dámy (a případně i pánové),

přeji Vám krásných min. 20 minut každý den. Jsme krásné, mladé a úžasné. Nenechejme se uhnat, ať už nás čeká cokoliv. A pokud byste se chtěly pustit do té Angličtiny, zde najdete jeden skvělý tip.